9hb June 2011.... di Marina Cove, Lumut

AKU BERCUTI... BERMAKNA BLOG MAKAN AKUPUN CUTI...ah teruk gak pemakanan aku benonyer tuler yang kau malaih nak bagitau per...

SARAPAN : di kedai nasi Padang kat Glenmarietu.. selalu lalu lalang teringin nak singgah tapi takler sesedap manapun.. oklah dah rasa....
aku makan nasi banyaknyer sebab budaktu ceduk aku ingat nak bagi budak dua orangtu makan diaorang pun nak makan benda lain so aku kena habiskan...
lauknya... paru goreng, sambal ikan keli, patin tempoyak, jering, petai dan sambal belacan. ooooh tidak..lepaihtu keropokpun aku makan...

TENGAHARI : sebab dah kenyang kitaorang tak makanpun.... ngan anak-anakpun aku suruh diet... kui.. kui...


Wah kalau holiday tempat gini bestnya....



Aku check in 9/6 kat Marina Cove resort Lumut dan check out pada 10/6, jadiler semalam nak merasajer kan... yang penting budak dua orangtu hepi....

PETANG (5:30pm) : di belakang hotel kami Medan ikan bakar Teluk Muruk.. dulu tahun 90-an kedaini femes giler aku selalu gi dari Ipohtu semata-mata nak makan kat sini... tapi lepas aku makan kat sini tahun 2011ni rasanya entahler memang tak sesedap dulu kala rasa tekak akuni, rasa cam tak berbaloi dengan wang yang dibelanjakan... entahler tekak aku.... Ok apa yang aku order..
-tomyam campur (terkejut tengok belum rasa lagi... dah rasa lagiler rasa cam OMG)
-sotong masak cili kering (memang LARI sungguh rasanya dari yang ku impikan)
-pari bakar (biasa2jer lagipun pencicah dia tak sedap ngat)
-kerapu 3 rasa (memang tak sesedap yang aku bayangkan.. mungkin ikan dia tak freshker @ memang dia tak pandai masak)
-udang goreng tepung (udang goreng dia okler, tapi tang sos tu memang tak best)
-sayur campur (ni okler- )
-tembikai laici (satu jug~ ni memang BEST!!)

Ini tak sedapkan kalau sedap tak tauler nak cakap...

Ini gambar budak dua orang tu kat kedai tersebut.....

MALAM (9:00pm) : Kitaorang tapau balik bilik mihun goreng dan nasi goreng cina... kasi budak dua orangtu makan aku pun makan sekali sedap ler pulak....Ini gambar budak dua orang tu kat kedai tersebut.....

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

Comments

Adsfc said…
hai zila..wah bercuti kat lumut erk...next kalau bercuti kat sini bolehlah jumpa erk...saya dok sini jer.....salam perkenalan dan selamat berdiet...
oh ye makanan kat medan ikan bakar tu memang tak sedap....kalau nak ke sini saya boleh sugges tempat yg sedap...

Popular Posts