13hb June... mula kembali...

Hari ini isnin, NO MONDAY BLUES pls!!!! Tak kuasa aku dengan makan yang banyak sesangat 4 hari yang lepas, sudah-sudahkanlah keseronokan MELANTAK itu.. gantikanlah dengan keseronokan untuk menjadi lebih sihat, lebih cantik, lebih slim dan untuk mendapatkan itu aku perlu BERKORBAN apa sahaja.. alamak tangtu yang aku gagal berkali-kali... oh TIDAK....

Ok, tengok siapa yang kena hari ini :-
SARAPAN :

TENGAHARI : hasrat hati nak makan nestumjer tapi teringin lak nak makan pedas2 so beliler nasi sedikit, tauhu jepun dan ulam-ulam ngan sambal belacan... (RM2.50)

PETANG (6:00pm) : aku makan roti butter scotch 2 keping sebab dah nak expired, sedikit mi kari, sedikit kue tiaw (satu sudu), dan sedikit sup sayur... lagiper yerk... ooooooooo cheezel atikah (geram tuller atikahni dah suruh jangan beli tak elok untuk kesihatan tapi dia memang gemar sangat.. ibu dia lagiler gemar)... Aku kena STOP dari makan makanan ringan (SNACK yang tak elok sebegini)....
MALAM (8:30pm) : Sebab aku berjanji akan memaksa anak-anak aku makan nasi malam maka aku tidak dapat juga melawan nafsu aku terusik juga serba sedikit lauk-lauknya...
oleh kerana pagi tadi aku tak memasak dengan alasan penat sepenatnya maka malamni aku masakkanlah sayur pak choy goreng, goreng ikan merah dan goreng telur dadar untuk tambahan lauk tengahari yang aku beli..
Yang aku makan serasanya ______ : sayur goreng, ikan goreng dan sedikit telur dadar... lepaihtu aku basuh kain (guna tangan lagi, bilalah nak beli mesinni tapi kalauler sebabkan membasuhni aku leh kurus aku rela)
aku mengunyah jambu sebanyak-banyaknya...
AKU WAJIB KURUS...

Comments

SYANI said…
Semoga berjaya dengan diet...

Saya bukan keje gomen tapi duk kat Batang Kali
Ipoh saya duk kat Silibin.
Faz Fazrin said…
aku wajib kurus<--peh ayat,hehehe

Popular Posts