16 Jun.... Semangat Biar Kuat

Semangat.. semangat... jangan rebah dengan desakan nafsu semata-mata. Buat apa menyesal selepas puas menikmatinya, sedangkan kalau tak ambil makanantu tak MATIpun. Ingat semangat biar kuat... Ingat Aku WAJIB KURUS, sebab per nak kurus sebab nak sihatkan, nak slimkan, nak senang beribadatkan, nak selesakan, nak senang beli bajukan, nak meningkat rasa yakin dirikan.... so semangat....

SARAPAN : tosei dan teh tarik...
(pergi kedai mamak sebab nak tinggalkan atikah dan azalia di rumah jiran yang juga merangkap insan yang sudi hantar dan ambil budak berduani dari Genius Aulad)...


Breakfast
Mamak - Tosei With Gravy, 1 serving 150(Calories) : 0: 0: 0:(Carbs :Fat :Protein)
Malaysian - Teh Tarik, 1 glass 98(Calories) 19(Carbs) 2(Fat) 2(Protein)
TOTAL = 248kcal
Camnoni sepagi yang selama ini kalau makan kalau takat tosei ngan teh tariktu rasanya cam ringan sesangat rupanya 249kcaltu...bayangkanlah selama ini betapa prinsip yang aku amalkantu memang tidak betul sama sekali, patutlah badan aku jadi macam sekarang (BARU NAK INGATker??? )

LUNCH : Dua setengah keping roti putih gardenia makan ngan tuna yang aku buat sendiri.. tuna aku cam biasa tuna dalam air (ayam brand), cili padi potong, tomato dadu dan mayonis.. alamak baru teringat terlupa lak letak bawang (dadu), isyh patutler makan kata cam lain sikit kalini boleh lupa yerk cam tak percayakan...




BaHaN uNtUk TUNA style Aku.... dijamin sedap dari beli sandwich tuna di kedai...mun dah buh mayonis sesedap tekak aku....

PETANG : sori 2 keping roti ngan tuna lagi...

Gardenia - White Bread, 2 slices 150 (calories) 31(Carbs) 1(Fat) 6
Ayam Brand - Tuna Light - Flakes In Water, 43 g 48 (calories) 0(Carbs) 1(Fat) 10
TOTAL = 193kcal
Sukanya dalam hati sang suami ajak beli "washing machine" baru... yeha tak yahler habis masa basuk kain lagi... leh ler aku sibukkan diri bersenamker apa yang sepatutnya...

MALAM (8:30malam) : Lambatler sikit takperler asal dapat washing machine barukan... ok aku makan nasi sedikit (kalau kira suap hanya 5-7jer) ngan lauk belijer tadi ikan kembung bakar ngan cicah dan sambal belacan, udang (kolestrol oh kolestrol) dan nenas masak lemak (ingatkan budak dua orangni nak makan - langsung tak nak), ikan tongkol masak kari... oooooo esok kena usaha lebih lagi.......

Ps:::: harini tak masak kuang.. kuang.. kuang....

Aku WAJIB KURUS...

Comments

Popular Posts