Follow Me......

Khamis, 26 Mei 2011

27 hb Mei... apa kisahnya....

Alkisahnya hari ini aku telah merasakan badan aku ringan sikit kui.. kui.. OPPS lupa nak habaq masa kat kliniktu aku timbang beratnya = 81.5 kg... dan memang dah OBES punya... jadi doktortu kata aku kena sekurang2 nak keluar dari obes iaitu kepada 69 kg ...ni bukan kira berat normal tapi overweight tapi tak obes. tapi tengokler berapa kgtu nak kurangkan (12.5kgtu .... bolehker????) boleh tak boleh aku kena usaha gak....

Sebelum sarapan : pisang (1)

SARAPAN (6:30am) : air limau dan roti bun kacang merah (yang aku kira-kira dari plastiknya cam gini untuk 4 bun 250gm tapi 100gm = 305kcal jadi satu bun hanya 62gm maka 62gm = 189.1kcal~ boleh gitu) oooo aku nak belajar kira kalori...

TENGAHARI (1:30pm) : Bihun sup kedai sebelah (RM4.50)... sebelum tu gi kedai kek rasaler gak kek tapi potong halus2 (memang yang untuk rasa2jertu)
(harini telan ubattu gak)

Kat ofis aku minum semug kopi "O" yang tawaq habiaq dan pahit....

Petang sebelum gi sunway pyramid aku dah telan per yerk.... rasanya kuah lauk pindang akutu, roti kacang merahtu sikit...

MALAM (8:30pm) : Makan di Chicken Hartz Sunway Pyramid... Sebelum nak tulisper yang aku makan aku nak komen sikit.... Chicken Hartz ni adalah tempat yang akan dipangkah (X) selama-lamanya dari aku sefamily. Dulu-dulu aku memang suka gak gi sini tapi memang dah pangkah secara halus dari aku masa dia belum pindah ke bawah lagi tapi disebabkan member ofis nak ajak untuk dinner untuk kitaorang punya tabung ke sini aku kata mungkin sebab dah ubah tempat dia punya makanan tu dah ok balik kot.. dengan harapan... tapi rasanya memang aku dah pangkah selamanya kedai ini dari senarai... tidak mungkin aku habiskan duit RM20 seorang untuk makan yang pada aku entah apa2 dan elokler lagi makan di Kennny Rogers hatta KFC sekalipun tentu lebih berbaloi....



Ok kat atastu makanan untuk kali pinggan pertama aku... der macam2 gakler ... ayamtu okler tapi idakler sedap sesangat, yang aku geramtu kacang2tu memang keras cam masakjer.. nasibler pasta2tu okler... lepaih pinngantu aku amek gak ler sayur2 dan buah2an.... lepaihtu ais krim gak... lepaihtu der gakler kuih2... entahler tak ingat sangatler pulak.. tapi kiranya aku makantu okler limit untuk makan malam dah lewat dari kebiasaan,,,,

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...