24hb Mei.. apa kisahnya hari ini..

Ok... harini pulak tinggal sehari sahaja lagi aku nak sambut hari jadi aku itu. Oh dalam umur yang sekian banyak ini rasanya aku harus menghargai diri sendiri. Untuk hari ini akunyer catatan makanan yang masuk dalam perutku ini ialah :-

Sarapan dirumah : sedikit pulut lagi, sedikit air dutch lady (act budak2 yang mintak so aku tibailer sikitkan)..

Sampai ofis (9.00am) : gi sebelah dan makan 2 biji telur separuh masak...

Lunch (12.30pm) : beli kat van (RM4.50), nasi macam biasa sesedikit yang boleh sampai kakaktu heran tp dalam hati mesti cakap "dah gemuktu gemuk gak, tak yahler nak cover makan nasi sikit2).. tuler pasal sendiri yang perasankan... ok-ok aku makan lauknya paku goreng, masak perut dan telur puyuh (5).. telur lagi terlebih kolesterol hari ni...


Minum petang (4.30pm) : ha! nescafe kat atastuler, kaw-kaw punya... cuba teka aku kerja kat mana? tuler pasal aku susah nak kurus duk kat kerusijer tak banyak exercise.. salahkan kerjaler pulak... oh tidak.. Lepas ofisni nak pergi pasar malam nak beli lauk untuk minggu ini...

XTVT : Pergi pasar tani dengan jayanya... kos lebih kurang RM70 hancur.. baik punya tak tauler camner nak kurangkan belanjani mun dah ikan sahaja RM30 bukannya banyakpun.....

DINNER (6:30pm) : roti putih (2 keping), makan dengan sardin seketul.. syukur Alhamdulillah.. kuih bada kacang (1) dah lupa nama komersial kuihni... pisang (1).. dan juga sedikit air dutch lady stoberi (manis gilerkan)

Pisang memang mengenyangkan....

Malam : malamni hanya mengemas buku dan mainan budak2ni dengan jayanya...tak tahan tengok...

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

Comments

Popular Posts