Syukur apa adanya

Syukur apa adanya... mudah tapi tidak realitinya.. itulah namanya manusia.. Yang jauh di seberang sana nampak tapi yang depan mata belum tentu di pujinya. Lumrah duniakan...

Ini kisah aku ... kalau dulu rumah aku agak jauh dari taman tempat lepak dan jogging.. Aku selalu kata kalaulah rumah aku depan tamanni mesti aku jogging tiap-tiap hari pagi dan petang ... Paling tidak sekali sehari memang aku mesti joggingler.. Dekatjer tak payah jauh-jauh nak menapak...

Masatu rumah jauh kini rumah dah depan dengan taman permainan kawasan perumahan. Entah kenapalah rasanya dah bertahun aku tidak beriadah di situ.. Kalau dulu anak masih kecil adalah juga buang peluh sebab kejar diaorang. Sekarangni kalau depa main buaian atau apa juga permainan aku pesan dari rumahjer.. Nak berpanas di luar sanapun aku malas..

Lihat inilah manusia masa kita tidak punya dulu kemain lagi. Ini dah ada depan mata pandangpun tidak. Dengan semangat waja pagi tadi aku cuba untuk membetulkan perangai buruk akutu. Aku boleh berjalan-jalan anak di padang permainan dengan jayanya..

Happy mestilah happy setelah rama merancang untuk pergi akhirnya aku sampai juga di situ. Misi aku nak naik Bukit Broga dalam tahun ini juga. Aku nak cari kawan untuk ke sana. Projek tahun 2016 .. Insyaallah.. Oleh itu sebelum ke Broga moh kita pusing-pusing taman depan rumah dulu..

 Pagi-pagi tengok warna hijau elok untuk mata...
Lembaga hitam di pagi hari... 
Sarapan pagi aku hari ini...
Rindu dengan menu sarapan di Ipoh...
Nak mi kicap wei, nak roti telur gego, nak... nak.. nak..
Ipoh memang happening sarapannya...

Aku WAJIB KURUS...

Comments

Popular Posts