Diari Slim 25-04-2012

Berat badan aku sebenarnya tidak berganjak banyakpun walaupun rasanya aku dah mengandakan usaha ke arah itu. Kalau tanya memang kecewa namun usaha mesti tetap diteruskan. Teringat kata Rozi adik yang satu opis dengan akutu " akak nampak lagi bulat lepas rajin joggingni".. alahai letihnyer aku tapi aku tak boleh kecewa sebabnya aku melakukan itu bukan hanya untuk kurus tapi yang penting adalah untuk SIHAT.

Oklah, aku nak cerita semalam adalah hari yang menarik sebab aku jumpa tempat-riadah-pilihan-terkini seperti yang aku tulis kat blog satu lagi. Memang lepas habis beriadahtu aku terus sms kawan aku yang duk rekemen tempattu " wei aku jogging kat belakang rumah ko.. 1st time ... Best tak sangka". Memang berbaloi sesangat buat aku terkenangkan saat aku gila-gila naik gunung, emak aku tak larat nak larang. Ada peluangjer aku packing barang nak ikut member naik gunung. Rindu sesangat saat itu..

Berbalik kisah semalam aku benonyer bab makan bukanlah hebat sesangat sebabnya aku bersarapan nescafe dan roti. Tengahari pulak aku balik rumah makan ngan budak2tu makan lauk-lauk juga sedikit nasi, aku makan gak tau fu fa. Lepaihtu petang sikit gatal pi makan sekeping coklat jenama per tah dengan alasan nak merasa... Untuk makan malam lak aku makan mi rebus sedikit, sedikit paprik sayur banyak dan tak hengat dah...

Nampak sikitjer aku makan tapi sebab aku lupa tulis rasa cam banyakjer... so mulai harini aku kena tulis sebutir2 supaya senang... Untuk exercise puas hatiler kot sebabnya pagitu aku berbasikal setengah jam kat kawasan rumah. Dan petangtu aku pergi mencuba beriadah ditempat yang baru itu.. memang sesangat happyni...
Jom kita rajin goyangkan badan untuk memastikan badan kita sihat dan ceria selalu hendaknya.. Terkenangkan gambar Atikah semasa sport day Tadika lama dia masa umur 4 tahun. Last year Genius Aulad tak buat sukan tapi  bulan depan Genius Aulad akan mengadakan Field Day untuk student .. tak sabar rasanya... Field Day ini akan diadakan di Taman Wawasan Putrajaya.. tak pernah sampai, dua kali excited nak tungguni...

Aku WAJIB KURUS...

Comments

Popular Posts