Follow Me......

Isnin, 31 Mac 2014

Lama tak cerita di sini

Lama betoi tak bercerita di sini....
Memang teruk betoi...
Usaha mengurangkan berat badan memang dah berenti...
Malah berat badanni naik melambung...
Memang mengecewakan tapi redhojerler...
Redho tak boleh pakai kot dalam kesni...
Tapi tuler nak buat camner....

Harapkan berat kurang yang dapat makin naik...
Dari baju saiz 46 ker 48 sekarang dah kena saiz 50...
Teruknyer... camner nak buatni....
Berat badan dah hampir dengan berat masa mengandungkan Azalia...
Teringat masa duduk wad tiap minggu ada timbang ...
Lepas timbang mesti nurse cakap juara bertahan adalah aku....
Aku kena berubah... berubah..
Tak nak sakit... tak nak sakit....

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

12 ulasan:

sarah berkata...

saya pun sama..badan asik naik je.camna nak buat nih?

Pn Kartini berkata...

Disiplin dalam berdiet memerlukan kekuatan semangat dalaman kan!
Ntah kenapa..smgt tidak membara seperti muda2 dulu..aduhai..
:)

BUNDA a.k.a KN berkata...

InsyaAllah jaga makan ...nanti tak sakit...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam CZ..
huhu..samelah kite..jom mula diet balik..eksesais! eksesais! :)

D.Shahril Hakime berkata...

tabahkan hati... kuatkan semangat...... mula pelan2.. tapi konsisten... Insyallah akan jadi habit..... ganbate!!!

Pa'i zah berkata...

Kak zila..jgn makan nasi, roti, tepung.kurangkan brg bminyak, gula n kopi2..klu banjet byk..try mkn kfc slm seminggu tpi kentangnye jgn mkn..pasti turun..pg2 mkn telo 3biji..memang kenyang giler janji jgn ambil kabohidrat jer..

Pa'i zah berkata...

Kurus Dalam Masa 10 Hari

2 March 2012 

TIPS DIET : Makan makanan tinggi protein juga dapat mempercepat laju metabolisme dengan mendukung massa otot. Protein membantu membangun otot dan otot membakar lebih banyak kalori daripada lemak.

Protein juga bekerja sebagai penekan nafsu makan dengan membuat anda merasa kenyang lebih cepat dan lebih lama daripada karbohidrat. Makan protein mengaktifkan hormon alami yang mempromosikan penurunan berat badan, yang disebut PYY. Hormon ini mengurangi rasa lapar.

Makanan yang kaya protein misalnya susu, keju,keju, telur, keju cottage, ikan, daging merah, ayam, kacang-kacangan dan biji-bijian.

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

telah add anda sebagai follower 37...hihihi walaupun ruang slim ok je..

Angah berkata...

cuba jangan makan selepas maghrib...makan awal

lylyn berkata...

sy pn dh naik skrg ni... asyik mkn lewat malam..
dah mula nk control mkn blk dh ni..

najah salwa ismail berkata...

Salam...

Awk sy nk share sket perjalanan kurus sy. Awk bley check out kt sni healthyinstyles.blogspot.com

Walaupun berat idaman blom sampai tp tinggal skeeeetttt je lg hahaha

Gud luck awk =)

Jari Manis berkata...

tak pe akak..perlu kuat semangat dan disiplin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...