Syukur musibah datang bersama rezeki

Selesai sudah dua hari aku berpuasa sunat... Syukur Allah permudahkan segalanya.. Hari isini lepas musibah datang kerana aku kehilangan buat kali ketiga dompet dan dua tas tangan.. Kalau selama ini aku rasa sangat selamat kawasan rumah aku ini, hari ini Allah tunjukkan yang benda itu boleh terjadi.. Wahai Zila janganlah percaya yang air yang tenang itu tiada buaya... 

Hari isnin lepas telah tertulis yang aku akan kehilangan sedikit duit tapi kehilangan dokumen yang berharga itu yang lebih perit.. Kehilangan juga beberapa buku nota aku yang mencatat bermacam-macam aktiviti aku... Moga Allah akan memberikan hidayah kepada mereka yang gatal tangan mengambil dua tas tangan akak.. Walaupun tidaklah semahal mana macam kawan-kawan akak punya tapi tetap rasa kehilangan.. Terpaksa membeli yang baru dan yang penatya kenalah habiskan masa menghadap polis, JPN, JPJ, Bank ... ehm..... moga Allah permudahkan aku melakukannya...

Tinggalkan kisah sedih yang sebenarnya sudah 3 tahun berturut-turut berlaku kepada akak. Moga tiada lagilah hendaknya cukuplah sudah rasa penatnya... Harap sangat dapat menyelesaikan puasa sunat syawal ini secepat mungkin... Amin... Rasa longgar sikit perut.. Kalau Ramadhan yang sebulan dulu rasanya tidak berkuranganpun berat badan ini. Kesilapan paling ketara ialah akak gemar minum air manis.. Kadangtu makannya sedikit tapi air manis yang terlebih.. Air kosong kurang pulaktu.. Oh rugikan... 

Kalau ke pasar Ramadantu bukan nak beli makanan sebab dah masak cuma nak beli air yang berwarna warni.. Memang tahu konon air buah tapi gula dia ampun banyak, buahnya tidak berasa sangattu.. Tapi tekaktu rasa macam nak minum air manisjer... 
Air yang sungguh menggoda...
Untung besarkan ada yang menjual dengan harga yang tidak munasabah...
Itu yang aku tengok tahun ni ramai yang berniaga air dari makanan..
TIPS : belijer kat tempat yang kita biasa beli.... 

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

Comments

Popular Posts