17hb June... Jumaat Sudah!!

Tak sabar rasa hati nak tunggu "washing machine" baru petang ini sementelah baju dah lama tak basuh....



EXERCISE : Selepas memasak aku keluar dari rumah untuk berexercise.. best wooooo... dapatler lebih kurang 25minit.. esok harap boleh buat lagi....



SARAPAN : sebelum exercise aku act der makan 1/2 roti kaya anak aku tak habiskan.. ngan milo 3in1 (1/4)

Lepaihtu kat ofis makan roti gardenia yang kismistu ngan nescafe tarik kedai sebelah.




Breakfast

Gardenia - California Raisin Bread,1 slice 118(Calories) 22(Carbs) 2(Fat) 4(Protein)

Mamak Corner - Nescafe Tarik, 1 glass 100(Calories) 16(Carbs) 2(Fat) 0(Protein)

TOTAL = 218kcal

TENGAHARI : Aku bawak bekal nasi... yeeha... so nasi aku sesedikitnya, sayur bayam goreng, lada hijau ngan bawang masak taucu (ikan tak amek), sambal tempoyak...




Lunch

Generic - Sayur Bayam, 1 cup cooked 87(Calories) 19(Carbs) 1(Fat) 4 (Protein)

Home Prepared - Nasi Putih (White Rice), 1/2 bowl(64g is about fistful of rice) 84 (Calories) 20(Carbs) 0(Fat) 2(Protein)

Homemade - Sambal Belacan, 1/2 cup 50(Calories) 0(Carbs) 1(Fat) 1(Protein)

TOTAL : 221kcal

OOOO aku gi nyeberang jejantas IOI Mall tengaharini best... nanti teruskan ....



PETANG (4:30pm) : ovaltine cara aku....



Petangni gi bank in cheque kat HLB dan terus round2 bandar puchong jaya... wau peluh gak.. kena buat selalu



PETANG (6:00pm) : sambal tempoyak, ayam kampung masak kicap (kak ida bagi lagi.. pinggan semalam belum pulang balik), murtabak...



MALAM (8:30pm) : murtabak, ayam kampung masak kari minang( kak ida bagi lagi malam ini.. mak ooooi bila nak pulang lagini),,.. nak cerita gak kak idani memang jiran yang baik sesangat kalau nak membagitu memang ka2-kaw punya banyak), masakpun sedap... NILER MASALAHNYA aku teringin nak makan gak walaupun act aku dah kenyang....



So untuk rasa tak bersalah aku berlari setempat, buat exercise regangan dan pelbagai tapi boleh tahan penatnya dan berpeluh dasat....

RASANYA harini walaupun kelihatan ok tapi tak ok... sebab rasa penuh perutni..



Nak habaq mai satu perkara BAIK PUNYA !!!

Aku daftar kat hooha.asia untuk Men's Health & Shape Night kategori Fun Run untuk bagi motivasi kepada diri sendiri untuk berlatih sementara sampai waktunya... Jomler ramai-ramai kita lehler kita jumpa di sana.. di sana...

Men's Health & Shape Night Run 2011

PAYMENT : PAID

CATEGORY : FUN RUN

♥ Aku WAJIB KURUS...♥

Comments

Popular Posts